offerte maken coating

De offerte is het eerste contactmoment tussen jouw bedrijf en de klant. Zorg ervoor dat deze eerste indruk een sterk en betrouwbaar overkomt. Met de volgende tips proberen wij je te helpen om klanten jouw bedrijf en voorstel sneller te kiezen dan een die van concurrent.

Tip 1 – Een origineel en professioneel design

Neem de tijd om een origineel en professioneel design te maken. Ben je zelf geen photoshopper? Kijk eens op Hoofdkraan.nl naar een freelancer die dit voor je kan doen. Een keer een beetje betalen voor een design dat je heel veel kan gebruiken. Ook is het niet verkeerd om je website goed up-to-date te houden. Klanten kijken altijd even en onderzoeken vaak zelf ook. Heb je bijvoorbeeld een CRM-systeem? Kijk of er ook een offerte module inzit die mooie offertes voor je kan uitdraaien.

Vergeet niet je KvK-nummer, adres- en contactgegevens, offertenummer en datum inclusief geldigheidsduur te verwerken!

Tip 2 – Herhaal het project en benoem jouw oplossing

Maak het voorstel persoonlijk tot zover het mogelijk is. Herhaalt het project zodat de klant het gevoel krijgt dat de specialist hem of haar gaat helpen. Omschrijf vervolgens jouw oplossing en hoe het de klant gaat helpen.

Tip 3 – Laat zien dat jij de specialist bent

Klanten willen zaken doen met professionals. Laat zien welke projecten je in het verleden hebt gedaan, een extra stap zou zijn om een relevant project te benoemen dat aansluit bij het project waar de klant naar zoekt. Ben je gecertificeerd? Toon certificaten en waarom deze belangrijk zijn voor het project bijvoorbeeld.

Tip 4 – Doe het anders dan anderen

Dit is in principe een open deur in trappen maar klanten zijn gewend dat zij een document krijgen met een prijzen, toelichtingen, logo’s en meer. Probeer eens wat anders, verwerk een persoonlijke video in de offerte, geef korting als iemand snel beslist of maak het persoonlijk door je foto te plaatsen om je offerte letterlijk een gezicht te geven. Wees creatief en bekijk wat voor jou werkt.

Tip 5 – Reageer zo snel mogelijk

Zodra Coating.nl de aanvraag heeft ontvangen van de klant proberen wij het project zo snel mogelijk te delen in het netwerk van coatingspecialisten. Zodra er een aanvraag in jouw inbox valt is het aan te raden om er direct naar te kijken en te offreren als dat mogelijk en/of interessant is. Een snelle reactie zorgt ervoor dat je voor je concurrent als eerste bij de klant ligt, de klant het gevoel geeft dat je het project serieus neemt en de kans op een verkoop vergroot.

Tip 6 –  Review en referenties van je bestaande klanten

De slager die zijn eigen vlees keurt is een bekend gezegde. Klanten willen onafhankelijke en eerlijke reviews en referenties zien

Tip 7 – Refereer naar Coating.nl

Omdat de aanvraag via Coating.nl is ingediend is een grote herkenningsfactor het platform Coating.nl. Het verwerken van het logo of door aan te geven dat de aanvraag via Coating.nl is ontvangen geeft een goed gevoel en zorgt ervoor dat het contact al veel warmer kan verlopen. Het bedrijf achter Coating.nl, Ayold BV, wordt in de communicatie naar de klant veelal niet gedaan. Daarom is het niet aan te raden om in offertes of communicatie te refereren naar Ayold BV.

Coating

 

 

 

 

> Meer tips lezen? Ga terug naar het overzicht.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *